fredag 18 januari 2013

Kycklingben med paprika - superenkelt mitt i veckan

Som vanligt har jag hittat grunden i en av mina favorittidningar Taste. De har också en bra hemsida där man kan söka recept. Taste magazine. Det enda man behöver tänka på när man läser det senaste nummret är att de har årstiderna tvärtom mot oss och så är det ett sådant klimat att grönsaker och frukt kommer lite huller om buller mot vad vi är vana vid. Och så har många en så mycket längre säsong.
Vilket fall som helst gjorde jag denna kycklingrätt fast med Foodtwist produkter. Tycker det är roligt att kunna ge lite idéer på hur man kan använda de olika produkter vi har i sortimentet.
Receptet lade jag denna gång upp på hemsidan så klicka här så kommer du dit. Där finns också lite andra recept och jag lägger upp där då och då när jag inte skriver om det på bloggen.
En sak som jag tycker - använd kyckling av god kvalitet och färsk förstås. Det blir mycket godare och inte speciellt mycket dyrare.För att travestera på LÓreal - Because you´re worth it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar