måndag 27 februari 2012

Måndag middag - falukorv med syafrikansk touch

hemkomna från träningen var vi alla jättehungriga. Falukorv i ugn är en höjdare, dels kan du ha förberett det innan och så kan du bara slänga in det i ugnen när du kommer hem och så blir det alldeles lagom tills man har duschat och bytt om.
Jag tycker det är så skönt att kan jag förbereda llite innan jag drar iväg till mitt favoritspinning pass - antingen mat jag kan sätta i ugnen direkt eller så sådan jag kan sätta på direkt när jag kommer hem så blir middagstiden ganska rimlig i alla fall-
 När jag gör falukorv i ugn så snittar jag ner i skivor så långt som går så att jag inte skär igenom och sedan lägger jag godsaker i skårorna. Idag lade jag Fynbos paprika och tomat i basilika marinad i varannan och fransk senap i varannan. Och så ett gäng skivor ost ovanpå alltihop. Runt om lade jag klyftor av endive som jag saltade och penslade med olivolja. 20 minuter på 200 grader - när du kommer hem.
Samtidigt kan du koka potatis och göra potatismos. Och så förstås en riktigt knaprig sallad för allt det andar är så väldigt lättuggat.
Kanske inte den allra magraste måltiden - men populär. Och jag hann aldrig ta någon bild för familjen kastade sig på det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar