torsdag 1 december 2011

Dålig mat

Igår körde jag från Skåne till Stockholm. Då jag gjorde besök på vägen och hade bort borta kunde jag inte som vanligt ta matsäck med mig utan stannade för att äta.
Jag stannade inte alldeles längs vägen utan körde av en liten bit för att slippa det allra värsta - trodde jag.
Hemlagad husmanskost stod det och det var en hel del folk i lokalen - det borde väl vara ok då tänkte jag - men vad finns
Halvstekta kycklingskivor i en fet "gräddsås" med antingen överkokt ris eller överkokt pasta eller stekt kokt potatis. Någon sås som jag förmodar var en pasta sås med lite mojs i som jag inte kunde se vad det var men inte så mycket av.
Lite ledsen vitkålssallad, majs i vätska var vad som fanns i grönsaksväg.
Jag blir så ledsen - är det detta man ska betala för, är det detta folk vill ha att äta. Så långt från riktig sund mat. Det behövs inga märkvärdigheter. Men om man gör kyckling i sås så kan man ha med lite grönsaker. Lök är både billigt nyttigt och gott och dessutom behöver vi inte äta så mycket kött då. Lite morötter - ner i grytan utan att koka så mycket eller lite paprika strimlor. Inget särskilt dyrt - ger mera smak och mera att tugga. Ha en buljongsås istället för den feta gräddsåsen som man ju inte heller vet om det är grädde eller något annat.
SKÄMS VÄGKROGAR!!!!!!!!!!!!
Nästa ställe jag stannade vid för att köpa kaffe serverade ett stenbränt kaffe som säkert stått på i flera timmar.
BÄTTRE KAN NI!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar