onsdag 13 juli 2011

Smultron i drinken

Häromdagen hade jag varit sådär riktigt flitig och tyckte att som avslutning kunde jag unna mig en handfull smultron av de som växer vilda runt vårt däck. Och så skulle jag bara plocka några upp i backen - jag tror aldrig jag så lätt lyckats plocka så många smultron på så kort tid. Plötsligt hade jag lyckats plocka 3 dl och fick den lysande idé att försöka göra drink på dem. Hur ofta har man den chansen? Riktigt lyckat blev det också.


För er som vill testa
3 dl smultron
10 isbitar
8 cl citronvodka
eventuellt lite citron

Mixa bären, krossa isen och kör det sedan tillsammans i mixern med bären. Tillsätt citronvodkan och smaka av om du behöver mera citron. Det här räcker till 2 - 3 drinkar. Har man kan man dekorera med lite mynta. Mer sommar än så blir det inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar