fredag 6 maj 2011

Koka soppa på en spik

Är något jag fick göra idag!
Igår kväll körde jag ut till landet då vi hade en rörmokare som skulle komma ut dit kl 07.00 på morgonen för att laga de läckande rören till vår varmvattenberedare. Tanken var att när han var klar skulle jag köra tillbaka och göra nytta men det visade sig att vi är tvungna att byta hela varmvattenberedaren och att han skulle komma tillbaka senare idag för att installera den nya som han skulle ha med sig.

Alltså inte lönt att köra till stan igen förrän han varit här. Mat hade jag inte tagit med mig och då det fortfarande är tidigt på säsongen har vi inte mycket i skåpen. Till saken är att vårt land är på en ö utan bilväg och utan affär så saker blir lite bökiga ibland.



Vad gör man då till lunch – pasta hade vi och jag hade tagit ut en liten bit parmesanost  - men bara pasta och parmesan, som ju i och för sig är gott kan kännas lite onyttigt. Men då växtligheten är lite senare här så är nässlorna ganska små fortfarande. Sagt och gjort, jag plockade en bunke och förvällde helt lätt. Sedan mixade jag dem och rev ner lite av parmesanen och hällde på 2 matskedar av Azadas vitlöksolivolja. Salt, peppar och lite peri peri och genast var min lunch mycket roligare . Dessutom fick jag ”nässelpesto” över. Undrar om det inte skulle vara gott till en fiskfilé?



1 kommentar:

  1. Du är allt påhittig du. Låter gott och nyttigt. Bantarmat kanske. /Mache

    SvaraRadera