måndag 9 maj 2011

Jag gillar rester

Jag tycker för det mesta att det är kul att laga mat men kanske inte varje måltid och jag tycker det är skönt att ha rester över till lunchen. Så det är kanske tur att jag nästan alltid lagar för mycket mat.  Idag lyckades jag omvandla en del rester tillsammans med lite nytt till en härlig lunch. För er som läste bloggen i fredags vet att jag plockade nässlor och gjorde en nässelpesto till pasta ungefär. Nu blev det en hel del över och då vi serverade helt annan mat i helgen fanns det kvar av idag. Nässelpeston spädde jag med lite creme fraiche så det blev som en spenatstuvning ungefär och så stekte jag en laxbit (av de där en styck förpackade frysta ni vet). Tina laxen bara helt nätt och låt den behålla en kärna i mitten, det gör så mycket för smaken!
Stuvningen kan gott också få lite extra skjuts av chili och peppar för de andra kryddorna hade lagt sig.

Tyvärr har jag ingen bild på det hela då jag har lycket ladda ur batterierna.

Förresten vad tycker ni om alla dessa matpåsar som säljs. Först tyckte jag det var en jättebra idé men nu har jag lite funderingar kring det. Mer om det nästa gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar