söndag 29 maj 2011

Glad för kallt väder

Aldrig har jag väl varit så glad för att det varit kallt en majhelg. I lördags förmiddag upptäckte vi nämligen att vårt kylskåp har lagt av. Hur kul är det på en skala 1 - 5. Inte hittade vi någon jourreparatör - så vad har vi gjort - jo nästan all mat får stå på balkongen och mejerivarorna har vi förvarat i föreningens lilla kyl. Så nu går vi över gården var gång vi behöver mjölk eller fil.

Innan kylen pajade på fredagen hann jag göra en ganska spännande lite asien inspirerad rätt. Receptet har jag lagt upp på Foodtwist där du också hittar reduktionen från Verlaque. Den är fantastiskt användbara som en ren glaze och ger en härlig smak med lite sting till kambenen

Nudlarna och grönsakerna fungerar utmärkt som egenrätt också!
Nu hoppas jag bara att jag får mitt kylskåp lagat snart och sedan får värmen och solen så gärna komma tillbaka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar