onsdag 16 mars 2011

Välkommen till mitt Foodtwist

Länge länge har jag tänkt att jag skulle starta en blogg med namnet Kärrans kök. Nu startar jag istället E-handel med produkter som ska sätta en twist på mat, matlagning och måltid. Men jag vill göra lite mer än så - jag kommer tipsa om hur du kan använda produkterna med enkla och goda recept och skapa ett fönster kring mina matfunderingar runt bra mat och goda måltider. För mat är gott och det ska vara hanterligt att äta bra och gott också i vardagen! Jag är en stark vän av närodlat och råvaror men tycker samtidigt att allt det vi fått in från långt borta kan vara enormt spännande.
Mat ska få ta mycket tid men det ska få gå fort också - det ska inte vara så att vi måste köpa färdigt för att få något gott och för att det är så bråttom när man kommer hemstressande från jobbet.
En pasta med chili, vitlök och basilika går fort och är jättegott. Till det kan du fylla på med tomater, spenat, skinka eller vad du vill och du har en middag på 20 minuter
Smaklig måltid

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar